week 2&3

Hola!
Kolme viikkoa tulee täyteen siitä ku tultiin tänne ja tähä mennnes kaikki menny tosi hyvin. Suurimmaks osaks viikot menee töitten parissa. Usein töitte jälkee on aika väsyny olo, joten ollaa jääty kotiin, otettu aurinkoo ja otettu rennosti. Torstaina päätettiin kuitenki lähtee kattomaan Palman Katedraalia ja kiertelemään sitä ympärystyä. Katedraalin vieres oli museo mihin päätettiin mennä ensin. Ei hirveesti sen historiallista merkitystä ymmärretty, mut kaunis se silti oli.

Museon jälkeen meinattiin mennä Katedraaliin, mut se oliki menny jo kiinni, joten pitää suunnistaa sinne vielä kerran. Kierreltiin sitten kauppoja ja päädyttiin taas siihen pieneen kirjakauppaan. Täällä kertaa sain pari kirjaa ostettua ja myyjä lupas etsiä kirjan mitä vielä jäin kaipaamaan. Oon iha rakastunu tohon kauppaan ja voisin viettää siellä vaikka koko päivän, myyjäkin oli todella avulias ja hauska. Sallakin löysi kaksi laukkua josta piti. Kotimatkal päädyttiin vielä kahville ihanaan kahvilaan. Oli kallis, mut todella hieno.

Perjantaina päätettiin muitten suomalaisten kanssa lähtee viettämään iltaa magalufiin. Vietettii tosi kiva ilta ja tormättii muihinki suomalaisii. Päästii jopa tanssimaa Antti Tuisku tahtii 😉Lauantaina mä lähdin tyttöjen kanssa alcudian rannalle, mut Salla jäi kotiin viettämään rauhallisempaa päivää. Alcudian rantaa riitti kilometri tolkulla. Rannal tuuli tosi paljon, mut eipä se meit hirveesti häirinny. Illalla mentiin vielä Sallan kanssa ulos syömään.

Sunnuntaina aamulla lähettiin seikkaiemaan vuorille yhdessä parin opettajan ja heidän lasten kanssa. Mentiin ensin junalla Inca nimiseen kaupunkiin, jossa opettajat oli meitä vastassa. Matkaa jatkettiin autolla kohti vuoria. Näkymä vuorilta oli upea. Jätettiin auto parkkiin ja jatkettiin matkaa kävellen. Päädyttiin vuorien keskellä olevaan pikku kylään. Kylässä oli poika koulu ja katollinen kirkko. Koulun pojat asuvat viikot aina kylässä ja viikonloppuina menevät omien perheiden luokse. Pojat opiskelun lisäksi ovat osa poika kuoroa ja esiintyvät kirkonmenoissa. Käytiin kirkossa ja kierreltiin kylässä.

Kun vuorilta selvittiin alas, päätettiin lähtee rannalle. Päädyttiin hienolle rannalle. Suurimmaks osaks otettiin vaan aurinkoa, koska ranta oli tosi kivinen ja vedessä oli paljon meduusoja. Rannan jälkeen mentiin jätskille ja sitten kotiin päin.

Seuraava viikko alkokin vähän huonomissa merkeissä. Mä olin alkuviikon kipeenä ja torstaina käytiin lääkärissä. Onneks sain hyvät lääkkeet ja olo alko kohenemaan. Olin samassa sairaalassa missä olen töissä ja nyt voin sanoo, että myös potilaan näkökulmasta on hyvä sairaala. Lauantaina sit uskalsin lähtee liikkeelle ja päädyttiin shoppailemaan läheiseen kauppakeskukseen. Molemmat löysi kaikkee kivaa ja ostettiin samalla uus matkalaukku millä saadaan kaikki tavarat Suomeen.

Tänään lähdettiin Coves Del Dracia kohti, otettiin mukaan yks suomalaisista tytöistä. Otettiin bussi Palman keskustasta, bussi matka kesti noin tunnin. Kun päästtin kohteeseen oltiin sopivasti paikalla ja päästiin melkeen suoraan kierrokselle. Oltiin ensimmäisiä, kun pääsi sisään ja onneks oltiin. Mentiin siis Coves Del Draciin mikä on iso maanalainen luola, jossa on järviä ja tippukiviä. Tippukivet on kaikki luonnon muokkaamia ja ollut sielä tuhansia vuosia. Kierros alko ensin kävelyllä syvemälle luolaa. Ei oltu ketään nähty mitään vastaavaa ja oli tosi hieno kokemus. Kierroksen lopulla orkesteri soitti veneillä ajaen ohi ja myöhemmin päästin itse pieneksi matkaksi veneen kyytiin. Jos joskus meette Mallorcalle niin ehdottamasti kannattaa käydä. Tossa on nettisivu mistä näkee vähän parempi laatuisia kuvia: http://www.cuevasdeldrach.com/en/

Nyt ollaan kotiuduttu luolilta, oli tosi antoisa ja mukava päivä. Kirjotellaan taas lisää myöhemmin.
Hyvää äitienpäivää kaikille äiteille, mut erityisesti omalle äitille, mummille ja mammalle 💗 ikävä on kova, saatte halit ku nähdään! Ootte tärkeitä!