The first week

Heipsun!
Nyt on ensimmäinen viikko sissin kanssa vietetty Palma de Mallorcalla, viikko on mennyt nopeasti ja kaikkea uutta on jo nyt tullut opittua. Sää on ollut hieman viileä, mutta kyllä sekin on parantunut päivä päivältä.Työpaikat ja niiden reitit tulivat nopeasti tutuiksi ja molemmat ovat viihtyneet omalla työpaikallaan ja työyhteisö on ollut alusta asti mukava ja ystävällinen. Oltiin sissin kanssa molemmat aika väsyneitä perjantain jälkeen, perjantai illalla menimme Palman keskustaan istumaan iltaa.

Lauantai aamuna nukuimme ansaitusti pitkään, ja lähdimme noin. puolen päivän aikaan shoppailemaan Palman keskustaan, löysimme molemmat uusia vaatteita ja liikkeitä mitä meillä suomessa ei ole mm. Bershka ja Pull & bear. Poikkesimme myös syömässä eräässä kahvilassa mikä osoittautui hieman pettymykseksi, mutta ei se niin haitannut kun mahan sai kuitenkin täyteen, Bongasimme myös ravintolasta ensimmäiset suomalaiset. Shoppailu reissumme kesti noin. 6 tuntia joten laahustimme kotiin jalat särkien, host-perheemme illallisen jälkeen olikin helppo saada unen päästä kiinni. Sunnuntai aamulla lähdimme yhdessä tutorimme Josen kanssa Bellverin linnaan, linna on hieman syrjässä keskustasta joten menimme sinne bussilla, kävelimme linnaan luontopolkua mistä näimme myös upeat vuoret, linnaan päästyämme meille avautui upeat näkymät merelle ja vuorille, linna oli upea niin ulkoa kuin sisältä, linnassa oli paljon nähtävää niin patsaita kuin historiallisia esineitä.

Linnan nähtyämme kävelimme takaisin alas, ja menimme istumaan penkeille ja syömään eväitä, seuraamme liittyi myös vapaana juokseva pikkukoira, josta tuli heti ystävämme ruuat haistettuaan. Linnasta lähdettyämme menimme katsomaan lisää kauppoja ja Katedraalia, mihin päätimme poiketa myöhemmin kun se on ilmainen. Sissi pääsi myös Englantilaiseen kirjakauppaan mistä hän oli aivan haltioissaan eli palaamme myös sinne.

Maanantaina olikin jo huomattavasti lämpimämpi päivä ja sissin kanssa päätimme poiketa rannalle, menemme upeaan hiekkarantaan nimeltä Las Illetas, ranta oli upea hiekkaranta turkoosilla vedellä, uskaltauduimme molemmat myös uimaan, mutta minä olin sitä mieltä että vesi oli vielä kylmää, mutta sissin mielestä ei niin paljon.

Ehdin myös jo polttaa selän ja nenän joten muistakaa käyttää sitä aurinkorasvaa! Viikonloppu meni nopeasti kun oli paljon tekemistä, mutta olemme myös ehtineet levätä ja saada energiaa uuteen työviikkoon. -Salla

1. Voi kun tuli ikävä sinne 😆. Tuolla linnassa ei olla koskaan käyty sisällä 😯 vaikka monta kertaa ollaan Mallorcalla käyty. Täytyy poiketa seuraavalla kerralla 😂